Αρχιτεκτονικό σχέδιο

Αρχιτεκτονικό σχέδιο
''Η μορφή είναι η δημιουργική μας γλώσσα, με την οποία εκφράζουμε τις σκέψεις μας, τις ιδέες μας, μέσα στις οποίες ενσαρκώνουμε το χαρακτήρα μας, την προσωπικότητά μας, τον τρόπο ζωής μας. Η αρχιτεκτονική μορφή είναι εκείνο το μέσο, με το οποίο διαμορφώνουμε τη συνείδηση, τη διάθεση του ανθρώπου...''

Όργανα και Υλικά Γραμμικού Σχεδίου

Το Γραμμικό σχέδιο απαιτεί ακριβή σχεδίαση (αποτύπωση) των διαστάσεων του αντικειμένου, κάτι το οποίο κανένα ακριβές μάτι ή σταθερό χέρι δεν μπορεί να επιτύχει και γι’ αυτό η χρήση συγκεκριμένων οργάνων σχεδίασης καθίσταται αναγκαία. Εκτός από αυτό, η σωστή σχεδίαση δεν μπορεί να επιτευχθεί χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε υλικό, γι’ αυτό το λόγο έχουν καθιερωθεί τα ‘’Σχεδιαστικά Πρότυπα Υλικών και Οργάνων’’ τα οποία συμπεριλαμβάνουν οδηγίες και υποδείξεις όσον αφορά την ποιότητα παραγωγής των σχεδιαστικών υλικών και οργάνων.

Πρέπει όμως να τονιστεί πως το είδος των οργάνων και των υλικών που χρησιμοποιούνται  από τον μαθητή στις εξετάσεις διαφέρει από το είδος και των αριθμό των οργάνων που χρησιμοποιεί ένας φοιτητής ή ένας επαγγελματίας σχεδιαστής ή κάποιος που ασχολείται με το σχέδιο γενικά. Ο λόγος είναι απλός – ο μαθητής  εξετάζεται και βαθμολογείται όχι μόνο για την κατανόηση του σχεδίου και τις γνώσεις του πάνω σ’ αυτό, αλλά και για την δεξιοτεχνία του στη σχεδίαση με συγκεκριμένα απλά όργανα. Μην ξεχνάμε πως η σχεδίαση με το χέρι θεωρείται όχι μόνο επίδειξη τεχνικών και επιστημονικών γνώσεων, αλλά και καλλιτεχνική δημιουργία.

Εξάλλου ο μαθητής στην εξέταση πρέπει να πείσει τον εξεταστή πως ξέρει να χρησιμοποιεί με ικανότητα τα όργανα και να λύει οποιοδήποτε σχεδιαστικό πρόβλημα με τη χρήση των βασικών σχεδιαστικών οργάνων και όχι με τα βοηθητικά, σε αντίθεση με τον επαγγελματία σχεδιαστή ο οποίος  εκτός από σχεδιαστικές ικανότητες, επιδεικνύει μεγάλη ακρίβεια και πάνω απ’ όλα ταχύτητα στην αποπεράτωση της εργασίας του, κάτι το οποίο επιβάλλει τη χρήση  βοηθητικών σχεδιαστικών οργάνων.  




Ένα σημείο σημαντικό είναι το υλικό με το οποίο ζητείται να σχεδιαστούν οι γραμμές του σχεδίου. Στις Παγκύπριες εξετάσεις ζητούν γραφίτη (μολύβι), στις Πανελλήνιες σινική μελάνη, ενώ ο επαγγελματίας αφού σχεδιάσει με γραφίτη το πρωτότυπο (τις περισσότερες φορές χρησιμοποιώντας ένα πάχος γραμμής και χωρίς να σβήνει της βοηθητικές γραμμές), τα τελικά σχέδια τα παρουσιάζει με μελάνη. Αρχικά αφού έχει αντιγράψει με μελάνη το πρωτότυπο σε ριζόχαρτο με τη βοήθεια φωτιζόμενης σχεδιαστικής πινακίδας , στη συνέχεια το ανατυπώνει με φωτοτυπική μηχανή (ο λόγος απλός- η χρήση γραφίτη για το πρωτότυπο διευκολύνει στις τυχών αλλαγές που μπορούν να γίνουν μεταγενέστερα – συμπληρώματα, αφαιρέσεις, λάθη κ.α- χωρίς να χρειαστεί η σχεδίαση ολόκληρης της δουλειάς από την αρχή).


Οι απαιτήσεις στο σχεδιασμό εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες, γι’ αυτό η χρήση οργάνων και υλικών είναι ποικιλόμορφη. Για παράδειγμα, ενώ ένα απλό προσχέδιο απαιτεί τη χρήση μόνο γραφίτη ή σινικής μελάνης, ένα σχέδιο λεπτομερής παρουσίασης απαιτεί χρωματισμούς υλικών και σκιαγράφηση.



Κανόνες καθαρής σχεδίασης
- Πλένουμε και στεγνώνουμε καλά τα χέρια μας.
- Ξεκινούμε τη σχεδίαση με μια σειρά πάνω στο χαρτί (σχεδίαση από πάνω προς κάτω, από αριστερά προς δεξιά) όπου και όσο είναι δυνατό, ωστέ να μειώνονται η συνεχείς μετακινήσεις των εργαλείων πάνω από την επιφάνεια του σχεδίου. 
- Όταν το σχέδιο αποτελείται από επιμέρους σχέδια τα οποία πρέπει να σχεδιαστούν όλα μαζί πάνω σε ένα μεγάλο φύλλο χαρτιού, το κάθε σχέδιο να αρχίζει και να τελειώνει με μια σειρά, ενώ όταν τελειώνουμε το κάθε επιμέρους σχέδιο να το καλύπτουμε με κομμάτι ριζόχαρτο.  
- Προσπαθούμε την ώρα της σχεδίασης να αποφεύγουμε την επαφή των χεριών μας με το χαρτί- - η παλάμη και τα δάκτυλα, μουντζουρώνουν το χαρτί όσο καλά και να πλύναμε.
- Καθαρίζουμε καλά και τακτικά τα όργανά μας με σπίρτο και καθαρό ύφασμα.
- Αποφεύγουμε να σέρνουμε την παραλληλογράφο, τα τρίγωνα και τα άλλα εργαλεία πάνω στο χαρτί.
- Αποφεύγουμε τη συχνή χρήση γομολάστιχου ενώ χρησιμοποιούμε προσεκτικά το σκουπάκι.
- Καλύπτουμε την επιφάνεια του χαρτιού με άλλο καθαρό φύλλο χαρτιού μετά το τέλος της εργασίας μας.
- Δεν έχουμε τοποθετήμενα άσχετα πράγματα στο χώρο της σχεδίασης.
- Δεν πίνουμε και δεν τρώμε πάνω από το χαρτί σχεδίασης.

Δείτε αυτό το βίντεο




ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ

ΓΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΣΧΟΛΩΝ
ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ κ.α
Ξύλινη ή πλαστική πινακίδα σχεδίου 60Χ80 εκ ή παρόμοια
Σχεδιαστήριο- Πλαστική πινακίδα σχεδίασης στερεωμένη σε ικρίωμα,  με ενσωματωμένο φωτισμό από κάτω και ενσωματωμένο μηχανισμό συστήματος κινητών κάθετων κανόνων (οι κάθετοι άξονες μπορούν να εφαρμόζουν και σε ειδική παραλληλογράφο)
Διαφανές Ταφ ή παραλληλογράφος >70εκ.
Κοντή παραλληλογράφος με κυλίνδρους μετακίνησης


Κανόνες διαφανείς με οδηγό (πατούρα)  30εκ και 50εκ
Τρίγωνα διαφανή με οδηγό 45 και 60 μοιρών (μεγάλα)
Τρίγωνα διαφανή με οδηγό 45 και 60 μοιρών (μικρά)
Μοιρογνωμόνιο διαφανή

Τρίγωνο μεταβλητής

Τρίγωνο γεωδετικό

Κλιμακόμετρο

Κλιμακόμετρο εγκάρσιο (γεωδετικό κλιμακόμετρο)

Εκκεντρικός κανόνας

Κανόνας φιδάκι

Κανόνες μεταλλικοί

Διαστημόμετρο ακριβής μέτρησης διαστάσεων αντικειμένων
Καμπυλόγραμμα

Ελαστικά καμπυλόγραμμα με οδηγό (κόμπρα)
Διαβήτης μεγάλος με κοχλία και προέκταση

Σετ με διαβήτες και τα εξαρτήματα τους
Διαβήτης μικρός (μπόμπα)
Διαβήτης- Διαστημόμετρο με κοχλία μικρό
Διαβήτης- Διαστημόμετρο με κοχλία μεγάλο
Μολύβια ή μηχανικά μολύβια ή κονδύλια γραφίτη με τις μύτες τους 2Η, Η,ΗΒ, 2Β

Σετ με ραπιτογράφους και γεμιστήρες διαφόρων χρωμάτων σινικής μελάνης

Σετ με ισογράφους και γεμιστήρες διαφόρων χρωμάτων σινικής μελάνης

Σετ με πενάκια διαφόρων χρωμάτων
Σβηστήρι άσπρο

Σβηστήρι γκρίζο για μελάνη

Ασπίδα σβησίματος
Βούρτσα
Σέλοτειπ
γυαλλόχαρτο
Κόπτης
Φάκελος ή κύλινδρος μεταφοράς σχεδίων

Ξυραφάκια

Οδηγοί (stensil) γραμμάτων

Οδηγοί κύκλων, ελλείψεων, σχημάτων

Οδηγοί ηλεκτρικών

Οδηγοί επίπλων

Οδηγοί υδραυλικών

Πινέλα και νερομπογιές

Χρωματιστά μολύβια

Σχετικά με τα υλικά της μακέτας δες εδώ

Εκτεταμένα για υλικά και περιγραφή οργάνων σε επόμενα άρθρα μας ή επικοινωνήστε μαζί μας!













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου