Στο μάθημα του αρχιτεκτονικού σχεδίου έρχεται η στιγμή κατά την οποία ο σπουδαστής της αρχιτεκτονικής (και γενικά όλων των ειδικοτήτων που ασχολούνται με το γραμμικό σχέδιο) καλείται να αποφασίσει για τον αριθμό των σχεδίων που χρειάζεται να χρησιμοποιήσει στη σχεδιαστική παρουσίαση της ιδέας του και που είναι απαραίτητα για να την επεξηγήσει και να την δικαιολογήσει, απάντηση στο αρχιτεκτονικό θέμα ή πρόβλημα που του δόθηκε.
Ο αριθμός , το περιεχόμενο και ο χαρακτήρας των σχεδιαστικών μεθόδων και τεχνικών που θα επιλεγούν για να χρησιμοποιηθούν και να παρουσιαστούν στα αρχιτεκτονικά σχέδια, ως επίσης και η σύνθεση των σχεδίων αυτών σε μια ενιαία παρουσίαση, δεν εξαρτάται μόνο από τον όγκο της εργασίας, αλλά και από το επίπεδο των γνώσεων επί του θέματος, του κοινού, στο οποίο απευθύνεται η έκθεση της ιδέας αυτής, ως επίσης και από το στόχο και την πληρότητα των μηνυμάτων τα οποία θέλει να μεταδώσει ο δημιουργός. Όλες αυτές οι παράμετροι επηρεάζουν την σχεδιαστική έκθεση της δημιουργικής ιδέας και τη σύνθεση της.