Έτσι λοιπόν, καταφέρατε να περάσετε στην αρχιτεκτονική σχολή, εδώ και δύο εξάμηνα έχετε μετατραπεί σε ‘’τέρατα’’ σχεδίασης με το χέρι, και επιτέλους φτάνει η πολυπόθητη στιγμή, όπου ο καθηγητής του αρχιτεκτονικού σχεδίου σας ζητά να του παρουσιάσετε την εργασία του εξαμήνου όχι με το χέρι όπως έχετε συνηθίσει, αλλά με τη βοήθεια σχεδιαστικού προγράμματος στον υπολογιστή. Στα περισσότερα πανεπιστήμια ήδη το σπουδαστικό πρόγραμμα από το δεύτερο εξάμηνο συμπεριλαμβάνει το μάθημα ‘’Ψηφιακές τεχνολογίες στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό’’, είναι όμως αρκετές αυτές οι αρχικές πληροφορίες για το αντικείμενο αυτό, έτσι ώστε να προχωρήσετε στη σχεδίαση;
Αρχιτεκτονικό σχέδιο
''Η μορφή είναι η δημιουργική μας γλώσσα, με την οποία εκφράζουμε τις σκέψεις μας, τις ιδέες μας, μέσα στις οποίες ενσαρκώνουμε το χαρακτήρα μας, την προσωπικότητά μας, τον τρόπο ζωής μας. Η αρχιτεκτονική μορφή είναι εκείνο το μέσο, με το οποίο διαμορφώνουμε τη συνείδηση, τη διάθεση του ανθρώπου...''
Τρίτη 29 Ιουλίου 2014
Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014
Αρχιτεκτονική παρουσίαση. Περιεχόμενο, απαιτήσεις και συμβουλές στη σύνθεση των αρχιτεκτονικών σχεδίων που την αποτελούν (μέρος B').
Τα στοιχεία που αποτελούν την αρχιτεκτονική παρουσίαση (αρχιτεκτονικά σχέδια, σχήματα), ως επίσης και η κατανόηση των λειτουργικών και αισθητικών ιδιαιτεροτήτων της αρχιτεκτονικής ιδέας εξαρτώνται από την εκφραστικότητα των σχεδιαστικών μεθόδων που χρησιμοποιούνται και τη διάταξη των σχεδίων πάνω στον πίνακα παρουσίασης.
Πορεία εργασίας για την σύνθεση των σχεδίων πάνω στον πίνακα παρουσίασης.
Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014
Αρχιτεκτονική παρουσίαση. Περιεχόμενο, απαιτήσεις και συμβουλές στη σύνθεση των αρχιτεκτονικών σχεδίων που την αποτελούν (μέρος Α').
Στο μάθημα του αρχιτεκτονικού σχεδίου έρχεται η στιγμή κατά την οποία ο σπουδαστής της αρχιτεκτονικής (και γενικά όλων των ειδικοτήτων που ασχολούνται με το γραμμικό σχέδιο) καλείται να αποφασίσει για τον αριθμό των σχεδίων που χρειάζεται να χρησιμοποιήσει στη σχεδιαστική παρουσίαση της ιδέας του και που είναι απαραίτητα για να την επεξηγήσει και να την δικαιολογήσει, απάντηση στο αρχιτεκτονικό θέμα ή πρόβλημα που του δόθηκε.
Ο αριθμός , το περιεχόμενο και ο χαρακτήρας των σχεδιαστικών μεθόδων και τεχνικών που θα επιλεγούν για να χρησιμοποιηθούν και να παρουσιαστούν στα αρχιτεκτονικά σχέδια, ως επίσης και η σύνθεση των σχεδίων αυτών σε μια ενιαία παρουσίαση, δεν εξαρτάται μόνο από τον όγκο της εργασίας, αλλά και από το επίπεδο των γνώσεων επί του θέματος, του κοινού, στο οποίο απευθύνεται η έκθεση της ιδέας αυτής, ως επίσης και από το στόχο και την πληρότητα των μηνυμάτων τα οποία θέλει να μεταδώσει ο δημιουργός. Όλες αυτές οι παράμετροι επηρεάζουν την σχεδιαστική έκθεση της δημιουργικής ιδέας και τη σύνθεση της.
Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014
Αρχιτεκτονική Γραφιστική Τέχνη- μια από τις καλλιτεχνικές προσεγγίσεις του αρχιτεκτονικού σχεδίου
Κάθε μέρα βλέπουμε χιλιάδες διαφημιστικές πινακίδες , αγγελίες στις εφημερίδες και στα περιοδικά, οι οποίες τυφλώνουν με τα φανταχτερά τους χρώματα και τους βροντερούς τους τίτλους. Δεν έτυχε ποτέ να διερωτηθείτε, για πιο λόγο γίνεται τόσο μεγάλη προσπάθεια για τη δημιουργία ενός τέλειου και συναρπαστικού περιτυλίγματος, όπου τις περισσότερες φορές από μόνο του κρύβει την ουσία του ιδίου του αντικειμένου; Τα πράγματα είναι απλά- εδώ χρησιμοποιούνται μέθοδοι έτσι ώστε να διεγείρουν το ενδιαφέρον για το οποιοδήποτε προιόν , με σκοπό φυσικά την αύξηση της ζήτησης (εύγε γραφίστα..). Αφού λοιπόν τα φανταχτερά χρώματα, η ενδιαφέρον σύνθεση είναι ικανοί να επηρεάσουν τον άνθρωπο, υπάρχει δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν αυτές οι γνώσεις και στο σχέδιο;
Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014
Τα μυστικά σχέδια των αρχαίων αρχιτεκτόνων
Κρυμμένα στα υλικά της ίδιας της κατασκευής τους, τα αρχιτεκτονικά
σχέδια των αρχαίων ναών έρχονται στο φως με τη βοήθεια της σύγχρονης
τεχνολογίας.
Εδώ και πολλούς αιώνες, οι άνθρωποι κοιτάζουν τους αρχαίους ελληνικούς ναούς με δέος και θαυμασμό για τον εξαίρετο σχεδιασμό και την άψογη κατασκευή τους. Οι αρχιτέκτονες γνωρίζουν, ωστόσο, ότι στην κατασκευή τους είχαν παρεισφρήσει εσκεμμένα κάποια αρχιτεκτονικά “λάθη”, τα οποία συμβάλλουν στην οπτική αρμονία τους, με αποτέλεσμα να μοιάζουν γεωμετρικά τέλειοι.
Παρ’ όλα αυτά, ήταν δύσκολο να προσδιοριστεί σε ποιο στάδιο της κατασκευής τους αποφασίστηκε να γίνουν αυτά τα λάθη, εφόσον για να γίνει αυτό απαιτούνταν τα αρχικά σχέδιά τους.
Βέβαια, όπως όλοι γνωρίζουμε, δεν υπήρχε καμία περίπτωση να βρεθούν τα αρχικά σχέδια μετά από τόσους αιώνες. Ή μήπως όχι;
Προς μεγάλη έκπληξη των αρχιτεκτόνων και των αρχαιολόγων, τα σχέδια βρίσκονταν κάτω από τη μύτη τους και περίμεναν να αποκαλυφθούν.
Εδώ και πολλούς αιώνες, οι άνθρωποι κοιτάζουν τους αρχαίους ελληνικούς ναούς με δέος και θαυμασμό για τον εξαίρετο σχεδιασμό και την άψογη κατασκευή τους. Οι αρχιτέκτονες γνωρίζουν, ωστόσο, ότι στην κατασκευή τους είχαν παρεισφρήσει εσκεμμένα κάποια αρχιτεκτονικά “λάθη”, τα οποία συμβάλλουν στην οπτική αρμονία τους, με αποτέλεσμα να μοιάζουν γεωμετρικά τέλειοι.
Παρ’ όλα αυτά, ήταν δύσκολο να προσδιοριστεί σε ποιο στάδιο της κατασκευής τους αποφασίστηκε να γίνουν αυτά τα λάθη, εφόσον για να γίνει αυτό απαιτούνταν τα αρχικά σχέδιά τους.
Βέβαια, όπως όλοι γνωρίζουμε, δεν υπήρχε καμία περίπτωση να βρεθούν τα αρχικά σχέδια μετά από τόσους αιώνες. Ή μήπως όχι;
Προς μεγάλη έκπληξη των αρχιτεκτόνων και των αρχαιολόγων, τα σχέδια βρίσκονταν κάτω από τη μύτη τους και περίμεναν να αποκαλυφθούν.
Τρίτη 15 Ιουλίου 2014
Στη μάχη για το χρυσό μετάλλιο
Ο καθιερωμένος ήδη εδώ και 20 χρόνια ετήσιος διαγωνισμός μεταξύ των τελειοφοίτων του Αρχιτεκτονικού Ινστιτούτου Μόσχας (MARCHI), σκοπό έχει να παρουσιάσει και να βραβεύσει τις γνώσεις και τις δεξιοτεχνίες που αποκτήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών των συμμετεχόντων στο διαγωνισμό, τόσο στην Αρχιτεκτονική Δημιουργία όσο και στον Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό. Ο διαγωνισμός εξελίχθηκε σε δύο φάσεις: η πρώτη φάση ολοκληρώθηκε το Γενάρη και είχε σαν θέμα την διαμόρφωση του Εκθεσιακού χώρου εντός της σχολής, ενώ η δεύτερη φάση συμπεριλαμβάνει τις Διπλωματικές εργασίες των διαγωνιζόμενων, οι οποίοι κλήθηκαν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό με κριτήριο την γενική παρουσίασή τους και τις επιτυχίες τους καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησής τους.
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τις Διπλωματικές εργασίες των διαγωνιζόμενων οι οποίες παρουσιάζονται ήδη στον εκθεσιακό χώρο της Σχολής από τις 24 Ιουνίου.
Μπορείτε να τις απολαύσετε σε Α4 πατώντας το Α4 που βρίσκεται κάτω αριστερά από την κάθε εργασία.
Ντζούντσεβα Όλγα "Κέντρο νεότητας".
Ντζούντσεβα Όλγα "Κέντρο νεότητας".
Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014
Μυστήρια και γεωμετρικά σχήματα
Τότε που ακόμη ο ανθρώπινος πολιτισμός βρισκόταν στα πρώτα στάδια της μορφοποίησης του, ο άνθρωπος είχε ήδη αναπτύξει την ιδεολογία της θρησκείας που αρχικά είχε σκοπό την πνευματική του ολοκλήρωση ( το πώς κατέληξε να
την χρησιμοποιούν διάφοροι δεν μας αφορά στο παρόν άρθρο..). Ψάχνοντας λοιπόν διαδρόμους και τρόπους επικοινωνίας μέσα στην υλική πραγματικότητα του κόσμου ,
με τον άπιαστο θεό, με το άυλο θείο, ταύτισαν και εξήγησαν την ύπαρξη του Υπεράνω με συγκεκριμένα σύμβολα. Αυτά τα σύμβολα δεν είναι άλλο από μια γεωμετρική σύνθεση διάφορων γεωμετρικών σχημάτων ή αν θέλετε ένα γεωμετρικό πρότυπο, με τη βοήθεια του οποίου μπορεί να κατανοηθεί η ύπαρξη του κόσμου.
την χρησιμοποιούν διάφοροι δεν μας αφορά στο παρόν άρθρο..). Ψάχνοντας λοιπόν διαδρόμους και τρόπους επικοινωνίας μέσα στην υλική πραγματικότητα του κόσμου ,
με τον άπιαστο θεό, με το άυλο θείο, ταύτισαν και εξήγησαν την ύπαρξη του Υπεράνω με συγκεκριμένα σύμβολα. Αυτά τα σύμβολα δεν είναι άλλο από μια γεωμετρική σύνθεση διάφορων γεωμετρικών σχημάτων ή αν θέλετε ένα γεωμετρικό πρότυπο, με τη βοήθεια του οποίου μπορεί να κατανοηθεί η ύπαρξη του κόσμου.
Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014
Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014
'Μελανές' αναμνήσεις
Τώρα φυσικά κανένας επαγγελματίας σχεδιαστής δεν δουλεύει με το χέρι για φτιάξει ένα σχέδιο. Ίσως κάποιοι Αρχιτέκτονες και σχεδιαστές-κατασκευαστές το κάνουν, στο στάδιο της ‘αρχικής ιδέας’ για να θυμηθούν πως είναι και αυτοί δημιουργοί- εμπνέονται προφανώς από τη μυρωδιά του χαρτιού Kraft και το μαύρο της μελάνης (δεν αναφέρομαι στους καλλιτεχνικούς δημιουργούς, αλλά ειδικά στο γραμμικό σχέδιο)…
Το πρώτο μου σετ με ραπιτογράφους το πήρα το 2000 όταν ήμουν πρωτοετής στο τμήμα αρχιτεκτονικής- ευτυχώς που ακόμη ζητούν στα σχολεία και στα πανεπιστήμια σχεδιασμό με το χέρι- και τους χρησιμοποιούσα μέχρι το τέλος των σπουδών μου, αλλάζοντας τους κατά μέσο όρο κάθε 5-6 μήνες… -<<Πού τους θυμήθηκες τους ραπιτογράφους;;; …. Στο 2ο έτος ήδη τους πέταξα.. το πτυχίο μου το δούλεψα στο AutoCAD και το έδωσα για τύπωμα..>> … -<<Από τους εξυπνάκηδες ήσουν δηλαδή. Σκέτος μαζοχισμός τα 8
Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014
Μην πυροβολείτε τον γραφίστα. Σας πρόλαβε αυτός! (απόσμασμα άρθρου)
Οι πιο παλιοί θα θυμούνται την εποχή της χειροποίητης μακέτας και του paste-up. Τότε που μακέτα ήξεραν να κάνουν μόνο οι γραφίστες και φυσικά αυτό είχε το ανάλογο κόστος. Να πάρουμε για παράδειγμα τους τυπογράφους. Πήγαινε ο πελάτης στον τυπογράφο και ήθελε να του τυπώσει ένα κουτί παπούτσια που επάνω να είχε ένα μεγάααλο οβάλ και μέσα να έγραφε "excellence". Ο τυπογράφος ήξερε μόνο να τυπώνει. Δεν κατείχε τη
μακέτα (εννοεί τη μακέτα του γραφίστα για εκτύπωση). Φώναζε τότε τη γραφίστρια που την είχε για τέτοιες δουλειές και της έδινε το "brief" του πελάτη. Έφευγε η γραφίστρια, πήγαινε στο ατελιέ της και άρχιζε. Αρχιτεκτονικό, ραπιδογράφους, stencil, καμπυλόγραμμα, letraset. Πήγαινε μετά
μακέτα (εννοεί τη μακέτα του γραφίστα για εκτύπωση). Φώναζε τότε τη γραφίστρια που την είχε για τέτοιες δουλειές και της έδινε το "brief" του πελάτη. Έφευγε η γραφίστρια, πήγαινε στο ατελιέ της και άρχιζε. Αρχιτεκτονικό, ραπιδογράφους, stencil, καμπυλόγραμμα, letraset. Πήγαινε μετά
Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014
Πλοήγηση ακριβείας με χάρτινο Boeing 777
Μαθητής ακόμη ο Iacono Luke Stewart, επηρεασμένος από το μάθημα της αρχιτεκτονικής στο σχολείο του στο Σαν Φρανσίσκο, αποφάσισε να κατασκευάσει ένα μοντέλο-μακέτα του γνωστού επιβατικού αεροπλάνου Boeing 777- με απλό χαρτόνι. Προσωπικά θαυμάζω την επιμονή και την προσοχή που έχει δείξει στην κατασκευή των λεπτομερειών οι οποίες στο τέλος μετατρέπονται σε έργο τέχνης…
Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014
Σχέδιο- εδώ και τώρα!
Στις 25 Οκτωβρίου του περασμένου χρόνου , είχαμε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού αρχιτεκτονικής γραφιστικής, ο οποίος διοργανώθηκε από τον οργανισμό Archplatforma.ru , υπό τη αιγίδα του μουσείου γραφιστικών τεχνών Σεργκέι Τσιοπάν. Ο διαγωνισμός έβαλε 3 καθοδηγούσες γραμμές και όπως γράφει η συντάκτρια Γιούλια Ταραμπάρινα- σχέδιο ενάντια στην πραγματικότητα, κριτές ενάντια στους θεατές, γνώστες ενάντια στο χρόνο. Πιστεύω τα λόγια είναι περιττά. Όποιος θέλει περισσότερες πληροφορίες, να επικοινωνήσει μαζί μας στο schedioforall@gmail.com.
Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014
Παιχνίδι με τον χώρο (συνέχεια)
..αν και δεν θέλω να κουράζω κανένα με όρους, ερμηνείες και εξυπνάδες, εντούτοις είναι αναγκαίο να γίνετε πριν αρχίσουμε να μαθαίνουμε κάτι- έστω μια κατασκευή, όσο απλή κι αν φαίνεται, έχει περάσει από διαδικασία μελέτης, η οποία έχει βασιστεί πάνω σε αποδειγμένες τεχνικές και θεωρητικές διεργασίες…
Με τον όρο μοντέλο εννοούμε την νατουραλιστική (δεν εννοώ το κίνημα του νατουραλισμού στη λογοτεχνιά και τις
τέχνες)απεικόνιση σε μικρότερο μέγεθος μιας κατασκευής, είτε αυτή είναι μια μηχανή είτε ένα κτίριο ή έπιπλο, δείχνοντας όλες τις λεπτομέρειες που την χαρακτηρίζουν, όπως χρώματα και σε απομίμηση τα υλικά που είναι κατασκευασμένη (σε πολλές περιπτώσεις, όλα τα μέρη του
Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014
Παιχνίδι με τον χώρο
Τις προάλλες είχα επισκεφθεί ένα παλιό μου φίλο- είχε μετακομίσει πρόσφατα σε ένα πολύ ωραία λειτουργικό και μεγάλο διαμέρισμα, αλλά ο άνθρωπος λόγω της πολλής δουλειάς που είχε δεν είχε προνοήσει από πριν, πώς να διαμορφώσει το χώρο. Αυτοί που έκαναν την μεταφορά, τοποθέτησαν τα έπιπλα όπως και όπου αυτοί θεώρησαν καλό εκείνη τη στιγμή. Μου ανέφερε πως τον απασχολούσε πολύ το θέμα αυτό και σκεφτόταν να ζητήσει τη γνώμη από κάποιο διακοσμητή εσωτερικού χώρου, διότι ήθελε ν’ αλλάξει και λίγο τα χρώματα. Του προτείνω λοιπόν τη βοήθεια μου και του υποσχέθηκα πως την επόμενη μέρα θα του είχα δώσει κάποια λύση και μέσα σε 20 λεπτά πήρα τις απαραίτητες μετρήσεις.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)